Abay, A.R.(2002); “Çırak Öğrencilerin Sorunları (Bostancı Çıraklık Eğitim Merkezi Örneği)”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2.
Abay, A.R.(2002); “Çırak Öğrencilerin Sorunları (Bostancı Çıraklık Eğitim Merkezi Örneği)”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2.
Yararlanılan Kaynak Sayısı: –
Kapsam:
Bostancı Çıraklık Eğitim Merkezi.’ne devam eden öğrencilerin sorunlarını belirleyip,
ulusal düzeydeki sorunları da dikkate alarak çözüm önerileri geliştirmektir.
Bu amaca yönelik olarak bazı sorulara da cevap aranmaktadır:
– Eğitim çağında oldukları halde, eğitimden kopmuş, çalışma hayatına katılmış ya da itilmiş
çocukların ve ailelerinin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel durumları nasıldır?
– Eğitimden kopmuş olan çocukları tekrar eğitime tabi tutmak için 3308 sayılı yasa ile hayata
geçirmeye çalıştığımız çıraklık eğitimi, eğitim ihtiyacına cevap verebiliyor mu?
-v.b.
Makaleden bir Alıntı:
Araştırma bulgularının ışığında, genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır:
a- Çırak öğrenciler meslek seçiminde genel olarak oto tamirciliğini seçmişlerdir.
b- ÇEM’e devam eden çırak öğrencilerin büyük çoğunluğu, 15 yaşın üzerinde ve ilkokul
mezunudurlar. Çırakların ilkokulu bitirme derecelerine baktığımızda, ilkokuldan
sonra okumamalarının sebebi başarısızlık değil, ilgisizlik ve ekonomiktir.
c- Öğrencilerin genel olarak ailelerinin eğitimi ilkokul düzeyinde; anneler büyük çoğunlukla ev hanımı; babalarının mesleği ise yoğunluklu olarak serbest meslektir. (s.19)
Bazı Anahtar Sözcükler:
çocuk emeği, çocuk istismarı, çıraklar, çırak eğitimi, sosyo-ekonomik düzey