Çalışan Çocukların Sorunları: Sivas Çıraklık Eğitim Merkezi
Çalışmanın adı: Çalışan Çocukların Sorunları: Sivas Çıraklık Eğitim Merkezi
Çalışmanın Türü: Yüksek Lisans Tezi
Çalışmanın Yazarı: Oktay Atmar
Çalışmanın Sunuluş,
Basım yılı ve Yeri: Ankara, 2006 (TODAİE Kamu Yönetimi Programı)
Çalışmanın Dili: Türkçe
Sayfa Sayısı: 139
Amaç: Sivas sanayisi örneğinde, sanayide çalışan ve meslek eğitim
merkezinde eğitim gören çocukların, sosyo-ekonomik özelliklerini ve
çalışma koşullarını saptamaktır. Dolayısıyla bu çalışma, durum
saptamaya yöneliktir. İkinci bir amaç da mesleki eğitim merkezlerinde
verilen eğitimlerin, çalışan çocuklar tarafından nasıl algılanacağını
belirlemektir.
İçerik: İş Kanununda çocuk ve çocuk işgücünü koruyan belgeler ismini taşıyan birinci bölümde, çocuk ve çalışan çocuk kavramları tanımlanmakta, çocuk ve genç işgücünü koruyan uluslararası ve ulusal mevzuat incelenmektedir. İkinci bölümde, çocukları çalışmaya iten nedenler incelenmekte ve çocukların iş yaşamında karşılaştıkları sorunlar ile mesleki eğitimleri değerlendirilmektedir. Üçüncü bölümde ise Sivas’ta meslek eğitim merkezinde eğitim gören çıraklara ve işverenlere uygulanan saha çalışmasının bulgularına yer verilmektedir.
Yöntem: Veri toplama yöntemi olarak, anket seçilmiştir. Ancak anketin değerlendirimesi ve yorumlanmasında, araştırmacının mesleki gözlemlerinin katkısından da yararlanılmıştır. Anket, Sivas Meslek Eğitim Merkezi’nde eğitim gören ve sanayide çalışan çıraklara ve bu çırakları yanında çalıştıran ustalara uygulanmıştır.
Alıntı: Aday çırak, çırak ve işletmelerde meslek eğitimi gören öğrencilere ödenecek ücret ve bu ücretlerdeki artışlar; aday çırak veya çırağın velisi veya vasisi veya kişi reşit ise kendisi; öğrenciler için okul müdürlüğü ile işyeri sahibi arasında bakanlıkça belirlenen esaslara göre düzenlenecek sözleşme ile tespit edilir. (s.39)
Anahtar kelimeler: çıraklar, çırak eğitimi, meslek eğitimi, sosyo-ekonomik düzey